fredag 8. mai 2009

Ensam!!!

Dagens middag blev enkel. Sambon köpte med sig kinamat hem. Jag har inte speciell stor lust att laga mat när man mår som man gör.

Natten igår var helt förj-vlig rent ut sagt. Hade precis lagt mig och släckt ner när jag upptäckte ett konstigt ljud. Det lät som att det stod en bil på tomgång utanför. Låg länge och funderade på om bilen skulle köra nån gång. Efter ett tag började jag tycka att det var konstigt och gick upp för att kolla vad det var men där fanns ingen bil. Detta var alltså i mina öron det brummade så.
Ytterligare ett ljud att få panik över. Sambon blev väckt och tårarna sprutade på mig. Somnade till slut av ren utmattning med tv:n på som maskering. Detta är ett rent helvete rent ut sagt.

Min pappa ringde för en stund sedan. Pratade med honom för ca en vecka sedan då det precis hade blivit värre. Idag ringde han för att höra hur jag mådde. När jag svarade att jag fortfarande mådde väldigt dåligt så blev han nästan förvånad och sa; "va, har det inte gått över än?"

Gått över??? Hmm..DET GÅR INTE ÖVER....när ska folk fatta???
Vet att folk bara menar väl men det är ganska frustrerande att behöva förklara för folk hela tiden. I alla fall när man som jag nu har det väldigt dåligt.

Nu är jag i alla fall ensam. Sambon åkte på en avslutning han skulle ha med jobbet. Kan erkänna att jag faktiskt inte gillar att vara ensam när jag mår såhär. Men å andra sidan så vill jag inte att han ska behöva må dåligt bara för att jag gör det. Tror att det är bra att låta honom komma bort lite. Förhopnningsvis så har han mer tålamod med mig sedan när han kommer tillbaka. Just nu är jag inte lätt att leva med. Jag gråter mycket och känner inte att jag har så mycket att le och skratta över.

Oj...nu blev det ett långt inlägg till. Jag som trodde att jag skulle ha lite att skriva om här. Detta är bara mina tankar än så länge men hoppas på att komma igång med andra inlägg lite senare.
Är det något ni vill att jag skriver om??? Något ni vill fråga??? Antingen om mig, tinnitus eller om helt vardagliga saker så ska jag försöka svara.

Hej hopp så länge....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar