søndag 24. mai 2009

Sorry...

Hej allihopa!!!

Ledsen för att det inte har kommit några inlägg på ett tag. Är inne i en mycket tuff period nu. Inte bara med tinnitus utan lite andra saker som är tuffa att hantera också.

Tinnitus blir ju inte direkt bättre av att man går och oroar sig hela tiden. Önskar bara att jag kan få leva ett så normalt liv som det bara går. Nu är det ju snart sommar och då vill man ju inte ligga hemma och må dåligt.

Oroar mig för jobbet också. Har ju inte varit där på snart 4 veckor. Nu går sjukskrivningen ut om en vecka och jag måste tillbaka till jobbet. Hur ska det gå då???
Har också börjat få problem med magen. Magkatarr, halsbränna och sura uppstötningar. Inte alls kul. Hur mycket ska man behöva klara av egentligen???
Ibland kan jag tycka att det är orättsvist.
Varför ska just jag ha det såhär.

Hoppas allt är bra med er i alla fall och att ni njuter av att det snart är sommar.

Kram

Sandra

4 kommentarer:

  1. Hej!Har ganska nyligt fått tinnitus och skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som också har det. Har du msn? /Eva

    SvarSlett
  2. Hejsan! att komma i kontakt med andra som har tinnitus är en läkningsprocess i sig. Att veta att man inte är ensam. För ensamma är vi verkligen inte.
    Jag har dessvärre inte någon msn som jag är inne på.
    Jag har facebook och du får gärna kontakta mig via mail också. Vet inte vad du tycker är bäst. Min mail är i alla fall; sandra_mios@hotmail.com

    Hoppas du hör av dig.
    Kram Sandra

    SvarSlett
  3. Hej!

    Jag känner verkligen igen den där känslan av 'varför just jag'. Vad har vi gjort för hemskt för att förtjäna det här? Jag försöker att tänka att det finns människor som har det hundra gånger värre, och mer. Men ibland slår det över och ja.. Jag tänker på alla som har det bättre än mig och känner hur avundsjukan väller fram.

    Jag lägger in en länk till dig på min blogg, om du har lust får du gärna göra detsamm! Att veta att man inte är ensam gör ju att det känns lite lättare!

    SvarSlett
  4. hej sandra..jag har också tinnitus.började som du på ett disco 94 av en trasig högtalare de senare åren den kommit o gått om jag ansträngt hörseln .varit ute.stressat...tinnusen har varit bra länge nu o jag glömde totalt bort hur jobbig den är så..jag tänkte börja springa ,men det är ju så tråkigt men om jag lyssnar på bra musik då med min mp3 spelare dåå blir det roligare att springa,lyckades springa flera veckor utan obehag till nu i tisdags som jag märkte att det förbannade helvetet var tillbaka det brusar o i vänster öra är det en hög skärande ton + att jag är väldigt ljudkänslig o har nu öronproppar på mej..detta är 6 dagen med eländet o jag har såååå mycket ångest .gråter:för tänk om jag haft mina chanser? att jag bara haft tur? o nu går det aldrig över????

    SvarSlett